WERKEN BIJ ESSILOR

Lees meer over de organisatie, de openstaande vacatures en de mogelijkheid om open sollicitaties te versturen.

 

Werken bij Essilor Nederland betekent werken binnen een innovatieve organisatie met een sterk internationaal karakter. De Essilor Group is aanwezig in meer dan 100 landen ter wereld, waar in totaal meer dan 58.000 medewerkers zich inzetten voor Essilor’s missie. In Nederland is het productielab en commerciële kantoor gevestigd in Zevenaar (Gelderland), waar ongeveer 175 personen werkzaam zijn.

De Essilor Group kent 5 gemeenschappelijke waarden die door alle medewerkers nageleefd een gerespecteerd worden: innovatie, samenwerken, culturele diversiteit, wederzijds respect en vertrouwen en ondernemersgeest. Deze waarden zorgen voor de eensgezindheid van alle medewerkers en een optimale effectiviteit in het realiseren van onze gezamenlijke missie en doelstellingen. 

IMPROVING LIVES BY IMPROVING SIGHT

De wereld telt vandaag de dag ongeveer 4,3 miljard mensen met een kijkprobleem. Hiervan beschikken ongeveer 1,8 miljard personen over een passende kijkoplossing. Dat betekent dat er maar liefst 2,5 miljard (!) mensen ter wereld geen toegang hebben tot oogzorg en/of een passende kijkoplossing, waardoor zij niet vanzelfsprekend kunnen genieten van een natuurlijk zicht. Essilor’s missie is het verbeteren van levens door middel van het verbeteren van zicht. Voor iedereen. Waar ook ter wereld.

Essilor is toegewijd aan het toegankelijk maken van beter zicht door continue innovaties op het gebied van corrigerende, beschermende en preventieve zichtoplossingen. Essilor ontwikkelt, produceert en vermarkt premium oogzorgproducten (zoals brillenglazen en instrumenten) welke op maat gemaakt kunnen worden zodat deze perfect aansluiten op de individuele kijkbehoefte van de drager.

OPENSTAANDE VACATURES

Wij hebben momenteel diverse openstaande vacatures

Wij zijn altijd op zoek naar enthousiaste studenten die kunnen ondersteunen op de afdeling Customer Service! Een leuke flexibele bijbaan waarbij jij ervaring op doet in een internationale organisatie met een goede werksfeer. Ben jij op dit moment aan het studeren en heb je tijd om op zaterdagen, in vakanties en ter vervanging bij ziekte ons team te komen versterken? Reageer dan direct op de vacature van: 

OPROEPKRACHT CUSTOMER SERVICE

Wat ga je doen?

Als oproepkracht Customer Service ben je het eerste aanspreekpunt voor onze klanten. Je hebt continue contact met de klant om onze dienstverlening zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Jouw functie bestaat uit:

  • Zelfstandig telefonisch afhandelen van vragen van klanten (opticiens). Hierbij kan je denken aan vragen over orders, glasproducten, klantenloyaliteitsprogramma, instrumenten en bestelsoftware;
  • het onderhouden van nauw contact met andere afdelingen om de klant zo goed mogelijk te voorzien van de juiste leverdatum van zijn order;
  • het nauwkeurig verwerken van binnenkomende orders en retourzendingen.
Wat vragen wij?
  • MBO+/HBO/WO werk- en denkniveau;
  • beschikbaar op zaterdagen (09.00 – 17.30 uur) en in vakanties;
  • goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
  • stressbestendig;
  • en natuurlijk: zeer klantgericht!
Wat bieden wij?
  • Een uitdagende bijbaan met vrijheid, verantwoordelijkheid en flexibiliteit;
  • een uitgebreid on-boarding programma waarbij je de tijd krijgt om alles onder de knie te krijgen;
  • een goed salaris;
  • reiskostenvergoeding; 
  • een prettige informele werksfeer in een moderne internationale organisatie.
Wat zeggen jouw toekomstige collega's?

Eva (23)
“Ik vind de functie van Front Office medewerker bij Essilor vooral een mooie afwisseling tussen het klantcontact met de opticiens enerzijds en het intern op zoek gaan naar de juiste aanspreekpunten anderzijds. Je schakelt in deze functie veel tussen alle afdelingen van het bedrijf en je bent de spin in het web tussen alle communicatiekanalen. De vrijheid die je hierin krijgt om je eigen manier van communiceren met klanten te ontwikkelen sprak mij enorm aan. Het is daarnaast een leuke uitdaging om samen met de opticien op zoek te gaan naar de juiste oplossingen om consumenten tevreden en enthousiast te maken over de brillenglazen die het beste bij hem of haar passen.”

Madouc (22)
"Het werk op de zaterdag bij Essilor is een prettige mix tussen hard werken en gezelligheid. Daarnaast heb ik, dankzij het intensieve inwerktraject, in de korte tijd dat ik hier nu werk ontzettend veel geleerd op het gebied van klantcontact en vakkennis. Iedere dag is voor mij weer een nieuwe uitdaging waarbij ik weet dat ik wanneer nodig altijd terug kan vallen op mijn collega's."

Meer informatie

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Colette van Haastrecht, Coördinator Front Office, via 06-15277961.

Reageren

Klinkt dit als jouw nieuwe baan? In dit geval ontvangen wij graag jouw motivatie en CV! Deze kan je sturen naar sollicitatie@essilor.nl t.a.v. Esmée Visser.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

STAGEPLAATSEN BIJ ESSILOR

Pas de theorie van je opleiding toe in de praktijk! Essilor biedt een leeromgeving met diverse stagemogelijkheden.

BEKIJK STAGES

OPEN SOLLICITATIES

Staan er geen (passende) vacatures open? Dan kun je ons ook een open sollicitatie sturen. Ben jij overtuigd dat je over specifieke competenties beschikt waarmee je een aanwinst voor Essilor als organisatie zou zijn? Een optiekachtergrond is altijd een pre! Sollicitaties kun je sturen naar:

Essilor Nederland BV
T.a.v. de heer T. Bosscha
Postbus 102
6900 AC  ZEVENAAR
Of mailen naar: sollicitatie@essilor.nl

De afdeling P&O is telefonisch bereikbaar op telefoonnummer: 0316 – 580 640.
Voor de functies ‘operator (productielab)’, ‘optiekadviseur (sales)’, ‘medewerker klantenservice’ en ‘vakantie- en weekendkrachten’ zijn er met grotere regelmaat vacante posities beschikbaar.